sommar o sol o okuvliga tanter

Har efter en välbehövlig paus återfått skrivarglöden, kanske, eller kanske inte. Vi får se. Kan ju va för att jag mår ungefär i miljon gånger bättre än jag gjorde i januari. Det har ju hänt ganska mycket sen sist egentligen och dom som jag bryr mig om och som bryr sig om mig vet ju det bästa och det mesta och även en del av det sämsta. Bland det bästa e ju helt klart mitt nya inköp av labtop .. och den är snygg. För det är ju det som det handlar om, eller hur =))

I vilket fall så fick sommaren en en jäkla rivstart för alla fyllesugna kids på midsommarhelgen när alla campingar stängde ner för allt midsommarfirande. Haha. Muntert för dom som packat all sin skit och åkte många mil från huvudstaden för att dricka sprit och hångla .. Jag funderade lite över vart alla kidsen skulle ta vägen...Jag tycker det verkar som att midsommarfirandet lugnat ner sig väsentligt...jag vet inte om det är vädret eller att man tröttnat. Men på min tid (läs för 10 år sedan) var mikdsommarhelgen det som satte skräck i alla föräldrar. All lös egendom låstes in, inklusive döttrarna. Buslivet visade inga gränser, det var slagsmål, fylla, bråk, misär och elände i 48 timmar av skräck och terror. Men inte idag inte. Idag sitter ungdomarna på filtar och dricker under ganska lugna reformer. Släpp loss, ungdomar! Ni ska inte spela sällskapsspel utan ligga under en häck och kräkas! =)

Själv stod i övervägandet att strunta i alltihop. Jag tänkte inte ens äta sill utan sitta och tjura framför tv:n. Men så övertalade min nya underbara kollega Nathalie på jobb att jag skulle hänga med på en fest i stan. Det lovades ett sant tradionerligt midsommarfirande med partytält, lekar och snaps. Så jag tog det kloka beslutet och hänga på. Jag åt matjes med en glupskhet som gränsade till det opassande. Och intog snapsen med samma anda. =) wohoo
Fram emot kvällen tog vi våra danseskor på oss och vinglade ner på stan. På vägen kom det allt fram lite sanningar, som tex att det kunde hända att någon klack satts i skärmen på min kamera. Jadå..visst var det så...

Sommaren har ju verkligen visat sin bästa sida, jag har ju jobbat eftersom det inte blir mycket semester när man e ny på jobbet. Men det ska bli två veckor i Augusti varav en vecka ska spenderas i Grekland. Wohoo =)
'Ikväll började det dock åska. Jag tycker det är lite läskigt ska erkännas men mest synd tycker jag om alla campare som härdar ut när regnet faller på. Arma campare, detta tappra släkte, som uthärdar i tält och husvagnar medan semestern fryser bort. Nere vid badplatsen finns inte en människa med undantag för de okuvliga tanterna som badar efter kalendern och inte de faktiska omständigheterna. De klär av sig i snålblåsten och hoppar i Västerhavet utan ett ord av klagan. Är det sommar så är det, resonerar de. Jag resonerar vldigtr olikt, jag badar inte under 22 grader. Och därmed basta!! Men vi måste tro att det är en tillfällig svacka, snart kommer värmen igen.

puss


en något suddig bild, men här e jag och ellie på midsommar,
jag har krans som Natha o Ulle tillverkad --  fiiiiiiin va?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0