Evig Ungdom

Tvingade i mig ett äpple häromdagen i hopp om att bli hälsosam och välsignas med evig ungdom.
Det hade jag inget för. Likt Adam i paradiset skulle jag inte ha frestats, nu är även frukt bannlyst som mänsklig föda. Frukt är för sött och ger falsk mättnadskänsla, enligt nya experter inom området. Man vill tydligen bara ha mer sött efter man ätit äpple...HMF!
Därmed slås ännu en skärva bort från den tallriksmodell som dikterat svenskens matvanor i årtionden. Vad har vi kvar?

Men egentligen spelar det inte så stor roll vad vi stoppar i oss till sist vinner liemannen över oss ändå =) Och med tanke på detta lika trista som oundvikliga öde kan vi åtminstone äta gott under tiden och sanningen är att man ska äta så man mår bra och inte bry sig så mkt om vad andra säger..mår man bra av att knappt äta något?! vilket jag inte alls förstår så får man ju låta bli .. men jag är ingen lycklig människa utan mat!!

Det vankas fest i grannhuset och jag är inte bjuden, verkar det som..men det gör inte så mkt, för jag tror att det är 20 stycken livsfarliga grabbar i 20års åldern som satsar på att vinna i groggtävlingen som jag tror startade för flera timmar sen..fattar inte att dem lever än =) fast man ska ha kul när man e ung o grann som pappa alltid säger, han säger inte det så ofta längre? hm...

På lördag kanske det lutar åt fest med Nathalie o fler..Vi tänkte satsa på Tylösand och Leffes...kan nog bli en vinnare. Du o Jag spelar o då brukar det bli ös..men så länge så jobbar jag på och fnyser lite åt de flera veckor som e kvar innan  min semester sätter i gång ..

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0