andra, tredje, fjärde eller femtitredje??

Så har ännu en vecka utav slit och släng och jobb passerat och helgen har välkomnats med en liten sovmorgon. Solen skiner fast man ska inte låtas sig luras, det är svinkallt ute och lite så där fint vitt av frost. Kan kanske bli en bra dag =)

Idag är det ju som bekant alla hjärtans dag.. en dag som egentligen inte säger mig någonting. Den är liksom ganska likgiltig för mig, kan bero på att jag inte firat den med någon speciell på ett riktigt bra tag. Har mest spenderat den med ospeciella med brist på annat liksom. Men annars så tycker jag faktiskt att man kan kosta på och fixa en frukost på sängen eller en liten blomma till sin darling. det tycker jag faktiskt. För grejen är att även om vi tjejer säger att vi inte bryr oss speciellt mycket så hade vi blivit sjukt glada av bara tanken att han faktiskt köpt en blomma för att det är alla hjärtans dag. MEN JAG BRYR MIG INTE EGENTLIGEN; JAG ÄR LIKGILTIG, jag lovar =) Nu tror inte jag att det är många killar som läser denna bloggen men dom som gör, KÖP EN BLOMMA. (en till mig också om ni vill ) hihi.

 Idag på förmiddagen ska jag och David till träningskompaniet. Ska bli skitkul.

Sen i eftermiddag är det dags att ansluta sig till Carinas möhippa som antagligen började nu någongång. Men resten av mina jobbmänniskor jobbar idag o därför ansulter vi oss kl 15.00 till Femkampen på Slottsmöllan. Ska bli väldigt intressant. Femkamp. Om man känenr lite på ordet i munnen så får det en att faktiskt längta. Bara ordet får mig att vilja börja brottas och fäktas och VINNA. Har ingen aning om vad det är för grenar och om man tävlar i lag eller själv. Men jag lovar berätta mer om de efter. Efter det ska det tydligen ätas någon buffé någonstans. Ja, ni ser ju insatt jag är. Men det är väldigt skönt att inte va så insatt, eftersom jag alltid varit den som ordnat och fixat saker förr. =)

Så vad har annars hänt i veckan, en del häpnadsväckande saker faktiskt. Tex MELODIFESTIVALEN. Jag missade ju denna stora event eftersom jag var på 25års fest. Men jag läste om det i tidningen. Skulle väl inte vilja påstå att jag förstod mycket. Det som framgick var att Alcazar och Emilia gått vidare. Sen alla andra som tävlar i andra, tredje eller fjärde  eller femtitredje-chansen har jag ingen aning om. Och bryr mig inte heller. Försökte fatta röstningen i tidningen då några av mina kunder sagt att det var jätteenkelt att förstå. Men för mig var det som att slussas tillbaka till mattelektionerna i skolan med vår lärare Simon som satt där fram vid katetern med glansiga ögon och en aning till svettdroppe i pannan av frustration. Han förstod nog aldrig varför vi aldrig fattade någonting. Hur kunde vi va saå dumma? Men saken var den att jag var så fullständigt ointresserad och satt ofta som ett levande frågetecken. Medan några andra elever insöp uppgifterna och svarade fastnade jag på sådana uppgifter som "Om ett tåg lämnar stationen i Alvesta 14.52 och ett annat tåg kör från Flen 17.56 och de färdas i en genomsnittshastighet av 97,4 km/t, när möts de då under förutsättningen att stinsen i Emmaboda glömt lämna in sin uniformsmössa till kemtvätt?" Ja....ungefär så kändes de med melodifestivalen också. Suck.

Förresten, ni vet min kamera som inte funkat på två veckor! den bestämde sig för att börja fungera precis när jag kom  upp på elgiganten och hade förklarat vad felet var och han tryckte på on-knappen. DÅ fungerade den igen. Ja jo jättebra men ändå liksom. Kunde ju börjat innan så hade jag sluppit köra upp dit och sånt. Men men.


Vad händer ikväll då? Ja....vet inte än.....=)

och Krisse.. Ja Halo är också bra, jag har hennes album och det är riktigt bra. =) tack för tipset ändå =)

kyssar på alla värda!

Kommentarer
Postat av: krisse

hihi vad glad jag blir att jag får stå med i din blogg! :D

2009-02-16 @ 09:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0