hejja dom snygga och smarta

Blev en jättetrevlig lördag. Fast jag trodde ju aldrig annat.  Kikade på melodifestivalen och min stora favorit var ju helt klart Rigo & The Topaz Sound feat. Red Fox. Jag blev glad av den låten även om jag tyckte att den påminde lite om Hey ya med Outkast. Så jag tänkte lika bra att dra sitt strå till stacken och rösta. Men det räckte bara till andra chansen. Istället seglade Molly tillsammans med popsnörerna EMD in i mål och ska åter mötas i Globen. Det är otroligt vad en vit klänning och en vindmaskin kan utföra under. Men det som förvånar mig mest är att vi svenskar tycks aldrig lära av gamla misstag. Hur många gånger ska vi komma sist med vårt svenska tråkskit för att vi ska vakna upp ur slagerbubblan. Antagligen vaknar vi aldrig!

Men vi hade det urmysigt i allfall. Med Thaimat från Neelys och vin från Fredriks vinkällare, årgång okänd. Synd är bara att man är trött som är 70åring efter klockan 23.00, men inget en kopp kaffe inte råder bot på. Vi kollade även på Bolt, den där tecknade filmen om en superhund. Ganska rolig ändå.

Så ... hur ska man nånsin kunna förstå sig på hur killar tänker. Jag brukar ibland tänka att jag inte ska tänka som jag brukar tänka när en situation uppstår utan istället tänka som han (tror jag i alla fall) gör. Less drama! Medans jag i själva verket sitter här och stressar upp mig för saker och som e helt onödiga. Varför gör man det egentligen? Speciellt irriterande är det eftersom man vet att mannen i fråga inte funderar 2 ggr ens. Men samtidigt är det väl de som är charmen. Att vi är så olika. Män och kvinnor. Det är väl därför som man attraheras av varandra. Eller? Skulle vi verkligen vilja veta allt som tänker eller är det inte bra som det är. Väntan, spänningen, det oväntade, det väntade. Jag är nog rätt så nöjd i min egen lilla ovetande värld. Ibland har jag till och med svårt att förstå mig själv så hur i tusan skulle jag klara av att sätta mig in i ett mans huvud. Skulle nog bli kaos faktiskt. Men hejja alla snygga smarta killar som uppskattar tjejer OCH visar det! Glöm inte att vi behöver lite snälla ord då och då.

Fredrik










Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, vilken bra bild på dig. Du är så söt. <3

2009-03-02 @ 14:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0